dimecres, 6 de maig del 2015

El concepte de Mapa conceptual...


En la PAC3 coincideixo amb les altres companyes en el fet de que ens hem relaxat momentàniament. També crec que un cop has passat una entrega, és relativament normal fins que no estàs al 100% amb la següent tasca.

Mapes conceptuals

L'ús dels mapes conceptuals em sembla una tasca adient per al projecte i personalment sóc partidària de realitzar-ne ja que ajuden a veure el contingut que s'està treballant o bé on es vol arribar. És cert però que m'he trobat amb un parell d'inconvenients. D'una banda, la meva incorporació ha estat més tard que la resta de companyes, per temes de salut, fet que interfereix directament en un projecte i comunicació virtual. Això va ocasionar que el contingut ja estigues iniciat i he pogut afegir-hi poca cosa.
D'altra banda, no vaig poder editar de seguida ja que vaig tenir algun problema tècnic amb el programari Bubbl.us, però actualment ja està resolt, gràcies en bona part a la Coordinadora d'aquests moments, Anna Pérez.
 
Avantatges i desavantatges dels MC
Un MC no deixa de ser una visió molt personal on conflueixen punts de vista diferents. Per exemple, com a desavantatge, l'estructura visual que jo tenia per algunes paraules era diferent de la de la resta de companyes; vaig proposar un canvi i la resta va dir que no ho trobaven necessari. Amb això em vaig qüestionar, quina és la visió correcta? Potser el que per mi ha de ser estructurat d'una forma, per altres és al revés. Imagino que la qüestió de tot plegat és poder explicar el per què cadascú ho veu com ho veu :-)

D'altra banda, considero avantatjós per un projecte és realitzar el MC durant l'inici, ja que ofereix una visió relaxada dels conceptes i és quan es veu el sentit de tot plegat. Una prova d'això va ser que durant els darrers canvis d'editatge al MC el grup va començar a tenir certs dubtes del plantejament del projecte en sí i del MC ja que en alguns punts reflectien coses diferents. Al cap i a la fi el MC només dibuixa el projecte però és positiu que faci de reflexió general del projecte, que és la gran base.
 
Per acabar, crec que cal destacar l'evolució del grup envers la PAC anterior. Un dels errors que potser vam cometre en l'anterior és voler avançar-nos massa en el contingut i això va fer perdre de vista altres coses però aquesta és una de les coses que hem aprés a controlar.

3 comentaris:

  1. Coincideixo en que l'eina Bubble esperava que fos més grupal, si una accedia les altres no podien editar i havíem de sortir per veure els canvis, ha sigut una mica decepcionant, la veritat. d'altra banda, el fet de ser 5 membres fa que les decisions s'hagin de fer per votació, jo també he tingut moment en què la meva idea era diferent, però si el grup ho considera ens hem d'adaptar i continuar. A mi m'ha funcionat per veure altres punts de vista i acceptar-los. Per cert, encara que tinguessis problemes amb el Bubble vas estar-hi i entre totes l'hem creat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, per això és bo crear aquest tipus de mapes, per replantejar-se conceptes i observar com ho veu la resta!!

      Elimina
  2. Ep!, que això de que siguem 5 persones no és poca cosa eh? Ara que en el nostre cas crec que en comptes d'anar en detriment de l'equip va a favor. Els vostres punts de vista enriqueixen els meus. Hip Hip Hipàtia!

    ResponElimina