dijous, 7 de maig del 2015

El viatge d'Odisseu

British Museum. Fotografia extreta de l'entrada "Odysseus sirens" de la Viquipèdia. Fotògraf Jarlow (2006)
http://ca.wikipedia.org/wiki/Sirena
Abans de començar el grau tenia molt clar que la informació que es genera cada dia va en augment i amb Internet pots enllaçar una pàgina darrera una altra tot cercant algun tema i que se't passin les hores volant. Segons Mark Prensky s'hem considera nadiua digital, per haver crescut amb les noves tecnologies però a vegades tinc la sensació que tot va molt de pressa i no arribo a tot, però alhora em fascina cada petit descobriment que faig, cada eina que aprenc a manejar.

L'eina estrella d'aquesta PAC ha sigut el Bubbl, ja en vaig parlar una mica l'entrada anterior, quan tot just estàvem a les beceroles. Em va costar entrar-hi, doncs jo tenia el meu mapa conceptual al cap i a l'hora de plasmar-ho en una pantalla vaig veure que no era tan fàcil, i quan la resta va plantejar el seu, vaig tenir els meus dubtes. Això sumat a una indisposició familiar no perdre el fil es va convertir en una odissea. Però vist amb perspectiva ajuda a veure clar el teu projecte i que vols transmetre, m'ha transportat a les classes de l'escola on els quadres sinòptics apareixien a cada final de lliçó.

Molt remarcable és el paper de la coordinadora, que aprèn de l'anterior i aporta el millor de si mateixa pel bé de l'equip. La considerava una figura bàsica per un projecte en equip, però ara treballant-hi, m'hi reafirmo! Enhorabona a totes les coordinadores que heu dut el projecte endavant fins ara, n'he pres bona nota i espero fer-ho bé quan em toqui!

Que no s'aturi aquest vaixell!

2 comentaris:

  1. Certament el programa que vam utilitzar per a crear el mapa conceptual no va ser la millor tria. D'una eina virtual i feta perquè es pugui fer servir en grup esperes que, certament, s'hi pugui treballar online i conjuntament amb el grup. També, com estructurem les idees cadascú és molt diferent. Potser diria que aquesta és la prova més complicada que ens hem trobat fins ara: vèncer el bubbl.us i aconseguir fer un mapa conceptual que ens satisfaci a totes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi estic d'acord. Recordo el Gantter com una cosa bastant feixuga també, però almenys allà podíem treballar-hi alhora i no hi havia discussió possible!

      Elimina